#OameniiMobexpert - Silviu: „Clienții sunt cei care dau culoare zilei”

Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru Silviu Tănase, Consilier Rate și Fidelizare în magazinul Mobexpert Pantelimon.

Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Silviu, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Silviu este de formație geograf, a cochetat cu editarea de cărți și cu fotografia. Au rămas însă ca hobby-uri sau lecții de viață despre cum să protejezi mediul înconjurător și să folosești resursele să ajungă și generațiilor următoare.

Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Am debutat în „câmpul muncii” la Mobexpert în 2003, ca un job de studenți pentru câteva luni. Apoi, nu s-au concretizat studiile superioare într-o cariera de profil, așa că după terminarea Facultății de Geografie am lucrat la câteva edituri, timp în care am și activat ca fotograf amator la evenimente culturale, cenacluri și expoziții de artă plastică.

Am revenit însă în 2007 la Mobexpert Pantelimon unde am căpătat experiență și abilități de vânzare și meticulozitate tehnică. Apoi m-am bucurat să pun umărul la deschiderea altor câteva magazine Mobexpert în țară.

Cu ce este Mobexpert special pentru tine?

Mi-a dat șansa să pornesc în aventura vieții. Viața este frumoasă dacă știi s-o prețuiești, s-o pui în valoare. Este locul în care am cunoscut oameni frumoși – colegi, dar și clienții – care mă conving că sunt de ajutor în ceea ce fac.

Cum decurge o zi din activitatea ta? Care sunt cele mai mari provocări?

Ziua pornește cu vizita prin magazin. Este mereu altfel în funcție de fluxul de clienți. Prioritare sunt creditele și apoi procedurile interne de fidelizare care mă transformă uneori în operator de calculator. Dar clienții sunt cei care dau culoare zilei. Sunt mereu diferiți ca profil de creditare și de aici provocarea de a le oferi produsul financiar potrivit nevoilor lor.

Ce aspecte ale job-ului îți plac cel mai mult și îți aduc cea mai mare satisfacție?

Bucuria pe care o aduc acelor clienți care nu credeau că pot accesa un credit. Sunt, în ziua de azi, și oameni la primul credit și tare mult îmi place să le fac să dispară temerile legate de costuri ascunse. Ne bazăm, bineînțeles, pe produse financiare bine negociate și total transparente. Apoi mai este lucrul în echipă care primează totuși – colegii mei sunt ca și a doua familie.

Care sunt principalele ingrediente pentru o experiență plăcută într-un showroom Mobexpert?

În domeniul mobilei totul este despre ambianță. Aceasta, combinată cu oameni bine pregătiți, gata pentru orice provocare de mobilare sau, in cazul meu, de creditare și fidelizare, fac o rețetă bună pentru o experiență de recomandat și prietenilor.

După ce valori te ghidezi în activitatea ta?

Corectitudine și transparență. Creditarea cred că se bazează pe așa ceva. Sunt multe detalii care fac diferența în piața bancară și să alegi creditul potrivit e astăzi greu – o știu și din poziție de client de credit, dar și de furnizor. Iar pachetul nostru de creditare este cu siguranță la nivelul așteptărilor. De asemenea, răbdarea de a transmite aceste detalii clientului, nu de puține ori suspicios, este un atu în lucrul cu clienții. Încearcă numai să ii spui clientului obișnuit cu „scrisul ăla  mic, cu detaliile ascunse”, că nu are nicio dobândă! Greu, dar infinit mai satisfăcător când reușești să îl lămurești.

Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimul an?

Cuvântul este mare și l-am învățat în pandemie: Reziliența. Se definește drept „Capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc”. Ei bine, șoc după șoc și criză după criză, trăim zilele acestea, însă e important să fim curajoși și optimiști, să ne facem calcule, să identificăm opțiunile și să luăm decizia cea mai bună în condițiile date.

De ce ai recomanda unui prieten Mobexpert ca loc de munca?

Pentru că ar intra într-o echipă tânără, dar profesionistă, de la care va avea de învățat tehnici de comunicare, de vânzare, de negociere și, nu în ultimul rând, posibilități de promovare.

Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc.

Studiile sunt foarte importante, dar la fel de important este să țintești domeniile de succes, cursuri de limbi străine, de perfecționare, să deprinzi abilități multivalente care te-ar putea ajuta sa schimbi poziția fie în cadrul aceleiași companii, fie în alta parte. Să încerce să fie mai rezilienți. Să nu se descumpănească ușor, dar nici să nu renunțe la visuri.

Dacă ai ajuns până aici înseamnă că ți-a plăcut :)