DESCOPERĂ SFATURI PRACTICE DE AMENAJARE INTERIOARĂ
Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Roxana Barbu , Product Manager Mobilier General.
Sunt un om dedicat, implicat, diplomat, care iubește ceea ce face. Sunt biochimist, generația 1999-2003. Am urmat Facultatea de Chimie, la Universitatea din București, din pură pasiune, pasiune insuflată de profesorul meu din liceu care realmente era îndrăgostit de materia pe care o preda.
Ca orice student la master, din dorința de a fi independentă financiar, am decis să mă angajez și așa am ajuns să lucrez în cadrul Mobexpert, din aprilie 2004. Am pornit de la postul de Consilier Vânzări, lucram în magazin, practic ajutam clienții să își aleagă piesele de mobilier favorite pentru casele lor. De 17 ani sunt parte din familia Mobexpert. Îmi amintesc că programul de lucru era perfect. Lucram în weekend, iar în timpul săptămânii mergeam la școală.
Așa a început traseul meu profesional în Mobexpert: în magazin, aproape de client și aproape de produse. Pot spune că a fost o perioadă extrem de benefică pentru a învăța produsele, pentru a mă acomoda cu toate detaliile despre materiale, culori și așa mai departe.
Am învațăt foarte multe atât de la colegi, cât și de la clienți. M-am bucurat să dobândesc experiență în magazin pornind de la Consultant Vânzări, apoi am fost Asistent Șef Raion, apoi Șef Raion, Mentor și ulterior Merchandiser.
În 2008, experiența și implicarea m-au calificat să mă alătur colegilor din echipa de import Linea Mex. În toamna anului 2017, domnul Dan Șucu, proprietarul companiei, mi-a propus cel mai frumos job de pe pământ, acela de Product Manager pentru Mobilier. De ce spun că este cel mai frumos? Pentru că acest job presupune alegerea produselor din portofoliul Mobexpert în funcție de dorințele clienților. Este o împletire frumoasă între cerere și ofertă, dar având mereu în centru clientul și nevoile lui.
Product Manager înseamnă să fii părintele unei colecții variate de mobilier pe care să o valorifici la maxim, să o dezvolți permanent în funcție de nevoile clientului si apoi în funcție de piața concurențială și de tendințe. A fi părinte de produs de mobilier înseamnă să cauți și să descoperi produsul, să il botezi și să îl valorifici, să îl promovezi, să îl ajuți să ajungă la maturitate, să îl menții pe curba lui valorică ascendentă, iar când produsul ajunge la saturație, să îi accepți declinul și să îi anunți sfârșitul, dar bineînțeles analizând ce s-a întâmplat și dacă poți aduce altceva în locul lui sau dacă pur și simplu au apărut alte nevoi de consum.
Tendințele și funcțiunile prezentate la târgurile de mobilier sunt o sursă de inspirație pentru colecția Mobexpert și o experiență unică.
Așa cum clienții Mobexpert sunt atrași de tendințe noi în materie de mobilier și ne vizitează magazinele pentru a le descoperi, și eu, la rândul meu, vizitez târgurile de mobilier pentru a fi la curent cu noile tendințe și pentru a putea lua cele mai bune decizii pentru colecția Mobexpert.
La aceste târguri, dar și la târgurile de casă ale partenerilor noștri sunt prezentate colecții noi, funcțiuni noi de produse, tendințe noi în materie de finisaje și stil.
Urmăresc cu mare atenție evoluția fiecărui produs din colecția Mobexpert și sunt atentă la toate semnalele primite atât din partea clienților, cât și din partea pieței de mobilă și decorațiuni. Colecția Mobexpert este concentrată în primul rând pe nevoia clientului și asta presupune o permanentă provocare.
Criteriile si argumentele care stau la baza deciziei de achiziție a unui produs nou sunt identificarea nevoilor clienților, matricea de mobilier, noile tendințe și funcțiuni prezentate la târgurile de mobilier, încetarea producției anumitor game existente în colecție, majorarea prețurilor de către furnizor a produselor existente în colecție .
Timpul petrecut în magazin alături de clienți și de colegi este de neprețuit. Doar în magazin, pe teren cum se spune, pot identifica și pot acumula cele mai prețioase informații atât pentru dezvoltarea, cât și pentru îmbunătățirea colecției.
Pe plan personal, 2020 a fost un an cu multe necunoscute, a generat nesiguranță. Am învățat că este bine să îmi accept emoțiile și să mă adaptez la tot ce înseamnă nou și neprevăzut. Pe plan profesional, ceea ce se anunța a fi un dezastru la începutul pandemiei, s-a dovedit a fi un succes. Clienții noștri s-au adaptat pandemiei prin investiții în piese noi de mobilier pentru îmbunătățirea confortului de acasă, mai mult de atât, unii dintre ei s-au mutat în case noi, mai spațioase și mult mai confortabile. Faptul că am închis magazinele timp de o lună ne-a afectat, însă am fost bucuroși că am putut prelua comenzi online.
Trendul ascendent în vânzări va continua în mediul online, în timp ce în magazine vânzarea se va conserva și creșterea tind să cred că va fi destul de mică la nivelul companiei.
Tendințele în acest an sunt tonuri de gri și galben. De peste 20 de ani, culoarea anului Pantone a influențat dezvoltarea produselor și deciziile de cumpărare în mai multe industrii, inclusiv mobilier pentru casă și design.
Pentru anul 2021 au fost alese doua culori vedetă: Ultimate Grey + Iluminating, două culori independente ce evidențiază modul în care diferite elemente se reunesc pentru a se susține reciproc.
Gama Fabian este un proiect special, produs românesc 100%, marca Mobexpert, fabricat chiar la Suceava. Vânzările au demonstrat că Fabian este de succes, astfel că, anul acesta vom dezvolta gama cu noi articole și noi finisaje.
Familia m-a susținut întotdeauna în toate proiectele mele și ei sunt factorul meu de energie.
Când iubești cu adevărat ceea ce faci, faci acel lucru bine și cu pasiune și atunci reușești să transmiți mai departe. Experiența o dobândești în timp prin permanentă implicare.