#OameniiMobexpert - Andrada: „Răbdarea și corectitudinea sunt esențiale în gestionarea conflictelor”

Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră, Andrada Brezae, Manager Departament Mobilier General Mobexpert Pantelimon.

Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Andrada, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Acest interviu vine exact la 20 de ani de la data angajării în cadrul companiei Mobexpert, așa că îmi este destul de greu să-mi amintesc ce am făcut înainte. Glumesc! Înainte să lucrez la Mobexpert, am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București.

Cum ai început cariera în Mobexpert și ce te-a motivat să alegi acest domeniu?

Tânără absolventă, fără experiență profesională, am răspuns unui anunț de angajare pentru postul de Consilier Vânzări în magazinul Mobexpert Pantelimon. Când m-am prezentat la interviu, am fost surprinsă de frumusețea magazinului – parcă intram într-o poveste. Și am rămas în această poveste de 20 de ani.

Care sunt principalele responsabilități ale tale și cum influențează acestea performanța departamentului?

Gestionarea echipei – o echipă bine pregătită și motivată contribuie la o experiență plăcută pentru clienți, ceea ce, la rândul său, se reflectă în cifra de afaceri a magazinului. Implementarea promoțiilor stabilite de Product Managerii noștri are ca scop atragerea clienților și creșterea valorii facturii. Monitorizarea performanței fiecărui membru al echipei și intervenția în cazurile în care aceasta este sub așteptări. Întocmirea programelor de lucru și planificarea concediilor în mod eficient, astfel încât magazinul să asigure o servire optimă a clienților. Urmărirea livrărilor și menținerea relațiilor cu clienții care au comenzi în curs de desfășurare au ca scop eficientizarea fluxului de livrări și de încasări.

Nu în ultimul rând și, poate cea mai solicitantă activitate, este gestionarea reclamațiilor clienților. Se știe că un client care a întâmpinat o problemă și a găsit o rezolvare profesionistă va reveni și va aduce și alți clienți, contribuind astfel la creșterea business-ului.

Cum îți motivezi și coordonezi echipa pentru a răspunde eficient la provocările zilnice?

Motivarea și coordonarea echipei sunt sarcini complexe, dar esențiale pentru succesul organizației. În primul rând, este important ca toți membrii echipei să înțeleagă obiectivele și misiunea acesteia. Apoi, comunicarea deschisă, transparentă și onestă este esențială pentru menținerea unui mediu de lucru colaborativ. Consider că am o echipă unită, în care fiecare membru are un rol clar și responsabilități bine definite. De asemenea, mă străduiesc să ofer feedback constant și să recunosc realizările fiecărui coleg.

Ce metode folosești pentru a gestiona conflictele și pentru a menține un climat de colaborare?

În gestionarea conflictelor, îi încurajez pe colegii mei să își exprime deschis opiniile, îi ascult fără să îi întrerup și mă străduiesc să mediez discuțiile fără a favoriza pe nimeni. Evit escaladarea conflictelor prin menținerea unui ton calm și obiectiv. Mă străduiesc, prin toate acțiunile mele, să promovez respectul reciproc și colaborarea ca valori esențiale și, nu în ultimul rând, încurajez soluțiile win-win, în care fiecare parte implicată în conflict are de câștigat. Empatia, răbdarea și corectitudinea sunt esențiale în gestionarea conflictelor.

Care sunt valorile personale pe care le consideri esențiale și cum le transmiți membrilor echipei tale?

Integritatea, care presupune acționarea conform principiilor morale chiar și în fața provocărilor, responsabilitatea pentru deciziile luate, empatia, respectul față de fiecare membru al echipei, smerenia și generozitatea sunt valorile pe care le promovez în fiecare zi prin propriul exemplu.

Ce pasiuni sau activități din afara muncii te inspiră și îți aduc energie pentru a conduce echipa?

Teoria și practica religioasă sunt principalele mele surse de inspirație. Mântuitorul Iisus Hristos ne oferă cel mai valoros model de leadership, care, chiar și după 2000 de ani, continuă să atragă miliarde de adepți pe întreg mapamondul.

Cum reusești să menții un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală, având în vedere responsabilitățile manageriale?

În timp, mi-am cultivat o detașare față de problemele de serviciu atunci când părăsesc magazinul. În timpul liber, caut să mă relaxez prin activități precum participarea la slujbele religioase, întâlnirile cu prietenii și familia, plimbările în aer liber, yoga sau mersul la teatru. Un alt aspect important care mă ajută să fiu liniștită în timpul liber este profesionalismul colegei mele, Iuliana Gheorghe, care îmi ține locul și gestionează cu succes sarcinile care apar pe parcursul unei zile de lucru.

Ce sfat ai oferi colegilor și altor profesioniști care aspiră să ajungă  într-o poziție similară în această industrie?

Să cultive perseverența, să creadă cu tărie că vor ajunge acolo unde își doresc și să aibă puterea de a învăța din eșecuri. Fiecare experiență are rolul ei în a ne învăța lucruri noi și a ne ajuta să ne recalibrăm.

 

Dacă ai ajuns până aici înseamnă că ți-a plăcut :)