#OameniiMobexpert - Ana: „O bună planificare și organizarea sunt foarte utile în acest domeniu”

Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră, Ana Petrescu, Specialist Marketing.

Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cine este Ana, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Povestea mea în Mobexpert a început în 2004. Eram studentă în ultimul an la Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, iar profesorii încurajau completarea cunoștințelor teoretice cu cele practice.

Din poziția de consilier de vânzări am avut șansa să învăț multe lecții valoroase: am înțeles cât de important este să asculți, să te implici în ceea ce faci, să încerci mereu să găsești cea mai bună soluție. Timp de un an am aflat, în mod direct, care erau dorințele, așteptările și exigențele clienților când ajungeau într-un magazin Mobexpert.

În același timp am învățat ce înseamnă să lucrezi într-o echipă, cum munca mea putea influența în bine sau în rău rezultatele colegilor mei. Am bucuria de a lucra și acum cu mulți dintre cei care mi-au fost colegi în acea perioadă. Cu toții am evoluat în acești ani, dar am rămas o echipă în cadrul Grupului Mobexpert.

Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Odată cu terminarea facultății, a apărut posibilitatea de a lucra în departamentul de Marketing. Am avut astfel șansa să îmbin experiența acumulată în magazin cu conceptele pe care le studiasem timp de patru ani.

Ulterior, în paralel cu activitatea de la birou, am urmat programul de masterat „Relații Publice în Marketing” din cadrul A.S.E.

Odată cu evoluția companiei, și rolul meu a evoluat de la Asistent Marketing la cel de Coordonator de Trafic pentru proiectele de marketing și apoi la Specialist Marketing. În toată perioada scursă de atunci, nici o zi nu a semănat cu alta iar procesul de învățare este unul continuu.

Poți explica în câteva cuvinte domeniul tău de activitate?

Rolul meu este acela de a promova, alături de colegii din departamentul de Marketing, produsele și serviciile Mobexpert. Acest lucru se realizează în principal prin implementarea campaniilor de marketing în mediile offline de comunicare.

Presupune, de asemenea, încheierea unor parteneriate cu companii din domenii conexe și coordonarea participării Mobexpert la diverse evenimente. O altă componentă a rolului meu este comunicarea internă, cu colegii din rețeaua de magazine. 

Care sunt proiectele de viitor la care lucrezi pentru Mobexpert? Ce pregătești pentru perioada următoare?

Modul în care clienții noștri se simt în propria locuință este ceea ce contează cu adevărat. Dorința lor pentru noutate, diversitate și personalizare în amenajare este îndeplinită permanent de Mobexpert prin lansarea de noi game sau colecții. Nu va face excepție nici perioada următoare în care vom comunica lansarea unor noi produse care ii vor inspira să își amenajeze locuințele într-un mod confortabil și în acord cu stilul propriu. 

Anul acesta este unul cu adevărat special, în care Mobexpert aniversează 30 de ani de existență. Vom sărbători alături de clienții noștri, printr-o serie de proiecte dedicate acestui eveniment. Printre altele, pe tot parcursul anului vor exista oferte aniversare pentru cele mai importante categorii de produse din colecția Mobexpert. 

Care este un proiect de care ești mândră?

Sunt multe proiecte la care mă gândesc cu drag, însă primul care îmi vine de fiecare dată în minte este „Fabricat cu mândrie în România”.

Este un proiect care vorbește despre importanța deosebită pe care Mobexpert o acordă produselor realizate în România, create de designerii noștri și realizate în fabricile proprii. Mă bucură mult că putem pune în valoare experiența și profesionalismul celor 700 de colegi din fabricile Mobexpert; datorită lor putem oferi constant clienților noștri produse noi și în tendințe, cu a căror calitate ne mândrim.

Un alt motiv de bucurie legat de acest proiect: colecția „Fabricat în România” este foarte apreciată de clienții noștri. Aproximativ 60% dintre aceștia cumpără piese de mobilier și decorațiuni realizate pe piața locală.

Ce calități te ajută să ai succes in acest domeniu?

Pentru ca un brand să aducă valoare în viața clienților săi, este necesar să le poată oferi susținere, soluţii la provocările pe care le au și inspirație pentru stilul lor de viaţă. De aceea, cred că esențială este concentrarea pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor și preferințelor clienților.

Capacitatea de a comunica eficient este, de asemenea, valoroasă atât în interacțiunile cu clienții, cât și în cele cu colegii și partenerii.

Totodată, o bună planificare și organizarea sunt foarte utile în acest domeniu pentru că lucrurile sunt într-o evoluție continuă și multe proiecte sunt implementate simultan.

Lucrul în echipă este adesea necesar într-un departament de marketing și este important să poți lucra armonios alături de colegi.

Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc.

I-aș sfătui să accepte provocările cu care se confruntă și să le vadă ca pe oportunități de a crește și de a învăța. Având în vedere viteza cu care se schimbă totul în jur, este important să fie adaptabili și dispuși să învețe lucruri noi.

De asemenea, să fie la curent cu cele mai recente tendințe și evoluții din domeniul lor de interes pentru a-și îmbunătăți constant cunoștințele.

Nu în ultimul rând, să aibă mereu în minte că obstacolele și provocările sunt o parte normală a vieții. Dacă vor rămâne concentrați pe obiectivele lor, vor găsi cu siguranță o cale de a și le îndeplini.

Dacă ai ajuns până aici înseamnă că ți-a plăcut :)