Idei și inspirație pentru casa ta
DESCOPERĂ SFATURI PRACTICE DE AMENAJARE INTERIOARĂ
#OameniiMobexpert – Dragoș: „Trebuie să îți găsești bucuria în a dărui”
Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru Dragoș Hreșcanu, Product Manager Saltele.
- Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cine este Dragoș Hrescanu? Ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?
Sunt inginer, promoția `93. După absolvire, am lucrat timp de un an ca administrator într-o firmă de IT. În liceu l-am descoperit pe Eliade, iar în facultate am fost atras de două mari curente filosofice, taoismul și budismul. În facultate, m-am împrietenit cu profesorul de filosofie, cu care m-am văzut și după absolvire. Trecând de la un subiect la altul, revenea în discuție psihicul uman și potențialul acestuia, din când în când mă întreba: de ce nu vii la facultate? – prietenul meu preda și la Facultatea de Psihologie. Nu am mai scăpat de această idee: cum ar fi să îmbini știința occidentală cu autocunoașterea dată de practica yoga.
După absolvirea facultății de psihologie am ales ingineria – m-am angajat ca director de producție la o fabrică ce producea… saltele. În cei doi ani cât am lucrat la această companie, m-am întâlnit de câteva ori cu un client care radia multă încredere și stăpânire de sine. Acesta era domnul Dan Șucu și atunci nu știam că viața mea se va împleti cu a dumnealui.
- Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.
În 2002, domnul Dan Șucu mi-a propus să deschidem o fabrică de saltele. Am cumpărat utilajele, am instruit câțiva oameni și am început să producem saltelele Mobexpert. În 2009 am primit noi atribuții, am devenit Product Manager, iar anul acesta, în ianuarie, am acceptat o nouă provocare, administrarea fabricilor Confo Mex.
- Spune-ne ce reprezintă un job de Product Manager, în linii mari.
Atunci când te ocupi de producție, întreaga ta atenție este îndreptată către produs – fabrica este lumea ta. Atunci când ești Product Manager în Mobexpert, planeta este lumea ta, am furnizori din China, Malaezia, Turcia, Danemarca, Ucraina, Spania. Devii dependent de acest job. Există diferențe clare între acestea două, iar eu încerc să mențin, atât cât pot, balansul între producție și product management.
Pentru a răspunde la întrebare, job-ul unui Product Manager în cadrul Mobexpert presupune: studierea cererii și a ofertei, astfel încât să aduci produse pe gustul clienților; negocierea cu furnizorii; stabilirea prețurilor; să te asiguri că produsele sunt promovate corespunzător și că se află pe stoc; să organizezi training-uri cu colegii din magazine pentru a le explica care sunt caracteristicile și beneficiile produselor; să îți ajuți colegii din magazine; să faci raportări și analize. Lista poate continua, am enumerat doar cele mai importante activități, cele care îmi ocupă cea mai mare parte a timpului.
- Cum decurge o zi din activitatea desfășurată în cadrul unei fabrici Mobexpert? Descrie în trei cuvinte mediul de lucru din interiorul unei fabrici Mobexpert.
Centralizezi comenzile primite, analizezi stocurile de produs finit și de materie primă, planifici producția semifabricatelor, distribui comenzile diverselor puncte de lucru, comanzi materii prime și piese de schimb, gestionezi problemele de personal, te ocupi de mentenanța utilajelor, te întâlnești cu furnizorii, verifici permanent calitatea produselor, livrezi marfă… Faci față oricărei întâmplări neprevăzute. Nu ai cum să te plictisești, nu? Mediul în care o persoană îşi desfăşoară activitatea influenţează performanţa individuală. Mediul de lucru poate fi descris ca fiind: sigur, prietenos, curat.
- Câți angajați lucrează în cadrul fabricilor pe care le administrezi? Care este secretul pentru a forma o echipă de succes?
În cadrul fabricii Soft Mex lucrează 30 de angajați, iar în cadrul fabricilor Confo Mex, 150 de angajați. Atunci când formezi echipele trebuie să ții cont nu doar de abilitățile fiecărui angajat, ci și de afinitățile reciproce, de cât de bine se potrivesc între ei. O echipă în care există relații conflictuale nu are cum să fie productivă. Echipele nu funcționează perfect din prima clipă. Urmărind performanțele fiecărei persoane și modul în care colaborează cu membrii echipei, poți interveni pentru a forma o echipă productivă.
- Ce te inspiră atunci când vine vorba de o colecție nouă în Mobexpert? Ce criterii stau la baza producerii unui produs?
În 2000, Mobexpert comercializa un singur model. In 2002 am trecut la 6 modele, iar acum sunt 22 de modele. Există o relație strânsă între modelul afacerii tale și nivelul de dezvoltare al societății. Ar fi fost mai bine să fi avut 15 modele în 2002? Poate că da, poate că nu. Cred că am fi bulversat clienții care știau numai de „saltele Relaxa”. Colecția nouă, produsul nou, apar când identifici o oportunitate, o poziție liberă în colecția ta. Poate fi vorba de o tehnologie nouă, un material nou sau o poveste nouă care poate trezi interesul clienților. După ce ai identificat locul acelui produs în colecția ta, când îl produci, te concentrezi asupra materialelor, fluxului tehnologic, timpului de execuție. Trebuie să obții o saltea confortabilă și durabilă, care să arate bine.
- Cum aduni feedback din partea clienților Mobexpert?
Cel mai bun feedback îl obțin vânzând saltele, atunci înțeleg ce nevoi are clientul și ce așteptări are de la produsele mele, discut cu clienții direct în magazin, le pun întrebări. Ori de câte ori ne întâlnim, obțin feedback prețios de la colegii mei din magazine. Aceștia au o relație strânsă cu clienții Mobexpert și îmi furnizează și mie informațiile necesare. De cele mai multe ori aud „este foarte bună salteaua Mobexpert, mă odihnesc extraordinar, aș vrea să mai iau una”.
- Care este traseul unei idei până la produsul finit?
De la idee la produsul finit nu este decât un pas. Ascultăm cererile clienților, suntem atenți la nevoile lor, punem ideile pe hârtie, ne facem un plan, discutăm cu colegii din fabrică și apoi punem în aplicare. De exemplu, am identificat oprtunitatea de a avea o saltea economică, asemănătoare ca formă cu cea americană, astfel a apărut salteaua Premier. Am stabilit un nivel de preț, am proiectat o saltea cu top, am folosit miezul de la Diamond, iar pentru top am ales două materiale cu elasticități diferite, latex și spumă vâscoelastică. Cel mai mult a durat alegerea materialului de acoperire, deoarece trebuia să fie potrivit tipului de saltea și nivelului de preț.
- Un proiect de care ești foarte mândru, de care îți aduci aminte cu cel mai mare drag?
Au fost multe proiecte din 2002 până acum, dar pot să vă spun că, de curând, am adus o îmbunătățire canapelelor Lyon și Opus. O serie de cusături noi pentru Lyon și un cheder (chederul este acel „adaos” care urmează conturul brațului și al pernelor) care face canapeaua Opus mult mai elegantă. Îmi este drag proiectul pentru că niște simple cusături mi-au arătat cum se poate transforma un produs, din unul banal, într-unul atractiv. În plus, am descoperit o cale de urmat. Trebuie să caut acel „ceva” care scoate produsul din banal și aceste mici detalii fac diferența. A fost o lecție pentru mine, mă ocup de fabricarea canapelelor de 3 luni și sunt bucuros că am reușit să aduc deja câteva îmbunătățiri.
- În final, un principiu după care te ghidezi în carieră, un principiu după care te ghidezi în viață, în general, și un sfat pentru generația actuală.
În viață, trebuie să îți găsești bucuria în a dărui, nu în a primi. În carieră, trebuie să fie ca în viață: dăruiești timp și energie, după care cineva vede că are nevoie de tine și, în funcție de cât timp și energie ai investit, ajungi să îți construiești o carieră. Fiecare ar trebui să se comporte ca și când ar fi un „EU” S.R.L., nu un angajat la Mobexpert. Practic, munca noastră ne reprezintă, așa că ideal ar fi să o tratăm ca și cum lucrăm pentru noi, nu pentru un angajator. Munca noastră este reflexia noastră ca indivizi și la sfârșitul fiecărei zile trebuie să fim mândri de acțiunile noastre.